Аварійність вдалося знизити
Забезпечення якісним водопостачанням великих міст — справа непроста. Полтава у цьому плані накопичила досвід, який заслуговує на увагу.
За словами водоканалівців, його тут здійснюють з підземних джерел від п’яти водозабірних споруд. Для підтримання оптимального тиску в мережах, зменшення аварійності та нераціональних витрат води, починаючи з 2008 року, на підприємстві провели комплекс робіт на системі водопостачання. На території водозабору №1 у Полтаві (вулиця Панянка,19) діє система телеметрії (диспетчеризації), яка забезпечує збір та архівування технологічних параметрів роботи водозабірних майданчиків і мережі.
Геннадій Темник побачив у Полтаві чимало сучасних розробок водоканалівців — керівництву Полтававодоканалу є про що бесідувати з міністром: на підприємстві впроваджено чимало сучасної техніки і обладнання. Фото автора
Технологічні параметри роботи водозабірних майданчиків і тиску в «диктуючих» точках передаються на екрани диспетчера в реальному часі. Це дає можливість оперативно реагувати на всі зміни режиму споживання води містом і вносити необхідні корективи в роботу водозабірних майданчиків шляхом дистанційного включення — відключення допоміжних насосних агрегатів тощо.
Як наслідок, у мережі підтримується мінімальний достатній тиск, що істотно знижує рівень втрат води (тобто знижується сумарна подача води в місто). Крім того, для підтримання оптимального тиску водопровідну мережу міста поділили на чотири окремі зони. На визначених диктуючих точках на водопровідних магістралях міста встановили 6 датчиків тиску, які передають дані в диспетчерську. Завдяки додатковим напірним мережам зменшили тиск до 1 атмосфери в основних водогонах міста.
На всіх водозаборах встановлено частотні регулюючі пристрої, які підтримують запрограмований тиск в автоматичному режимі, і вже потім з єдиного диспетчерського пункту регулюється робота насосних агрегатів на 5-ти водозаборах. Усі 52 насосні станції 3-го підйому обладнані частотними перетворювачами і помпують воду цілодобово.